Consultanta Asigurari

CONSULTANTA

In ceea ce priveste segmentul de Asigurari, fie ca este  vorba de Asigurarea obligatorie RCA sau Asigurarea facultativa CASCO , reprezentantii nostri, va pun la dispozitie o serie de informatii  menite sa va ajute in vederea deciziei ce o veti lua cu privire la alegerea companiei de asigurari ce va asigura bunul Dvs. Informatiile puse la dispozitie, sunt preluate din raportarile anuale pe care Societatile de Asigurari le efectueaza, iar continutul acestor raportari  este in totala conformitate cu declaratiile acestora.

Totodata, ca o dubla verificare a informatiilor declarate de catre Societatile de Asigurari din Romania, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, intocmeste anual un raport in care prezinta informatiile culese de la societatile de Asigurari si intocmeste clasamente sau topuri ale Societatilor de Asigurari.( descarca  aici Raportul CSA -2012 )

Care este rolul CSA?

”Scopul întregii activităţi a Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor este apărarea drepturilor ÅŸi păgubiÅ£ilor împotriva societăţilor din domeniul asigurărilor, a acÅ£iunilor de perfecÅ£ionare profesională asiguraÅ£ilor ÅŸi promovarea stabilităţii activităţii de asigurare în România. Acest scop este atins prin exercitarea permanentă a principalelor atribuÅ£ii conferite de lege (autorizare, reglementare, supraveghere prudenÅ£ială ÅŸi control), precum ÅŸi a activităţii de soluÅ£ionare a reclamaÅ£iilor asiguraÅ£ilor ÅŸi de informare publică.”(Preluat de pe pagina de web a CSA)

Alegerea Societatii de Asigurare.

Avand in vedere contextul economic international, majoritatea dintre Dumneavoastra, probabil ca alegeti asiguratorul bunului pe care il detineti in patrimoniu in functie de cotatia primei de asigurare ce trebuie sa o platiti in vederea asigurarii bunului respectiv .

 Exista inca o maniera in care Dvs, beneficiarii politei de asigurare, mai alegeti care va fi asiguratorul bunului Dvs si anume: se presupune ca printre cunostintele Dvs, exista o persoana intreprinzatoare care promoveaza si presteaza servicii de brokeraj, persoana care va prezinta cotatii de pret pentru asigurarile RCA si CASCO. Consideram ca nu aceste variante sunt cele potrivite pentru alegerea asiguratorului de care veti fi reprezentat, avand in vedere faptul ca post vanzare a politei , va puteti lovi de probleme pe care nu le-ati luat in calcul, iar in acel moment conceptul de’’Asigurare ”devine un nonsens. Exemple de riscuri la care ati putea fi expus sunt nenumarate, printre care chemarea in judecata de catre o persoana pagubita prin implicarea intr-un eveniment rutier si intemeierea de pretentii materiale in cazul in care  pagubitul nu este despagubit in mod integral sau partial de catre asiguratorul ce va reprezinta.Veti remarca faptul ca acea persoana care a incheiat pentru Dvs polita de asigurare sau a recomandat societatea la care sa va asigurati , va ridica din umeri in cazul in care veti intampina probleme legate de despagubirea eventualei daune.

Conceptual, termenul de asigurare este reprezentat de masura de protectie , pe care un individ sau o companie, o ia in vederea transferului de risc pentru plata catre un tert a eventualelor daune materiale suferite ca urmare a implicarii directe sau indirecte intr-un eveniment rutier. Aceasta masura de protectie, respectiv transferul de responsabilitate cu privire la riscurile la care puteti fi expusi, se realizeaza prin plata unei sume de bani denumita prima de asigurare. Aceasta  prima de asigurare, contribuie la crearea unui fond de asigurare din care Societatea de Asigurari , plateste eventualele daune . 

Consultantul nostru pe probleme de Asigurari, va transmite recomandari catre Dvs in vederea alegerii potrivite cu privire la potentialii asiguratori cu care ar trebui sa incheiati polite de asigurare. Aceste recomandari se realizeaza tinand cont de o serie de factori ce nu trebuie ignorati , respectiv:

  • Solvabilitatea si stabilitatea financiara a societatii de asigurare.
  • Capitalul social al societatii de asigurare.
  • Reasiguratorul societatii de asigurare.
  • Desfasurarea si prezenta in teritoriu precum si numarul centrelor de constatare  care deservesc asiguratii.

Pe baza feedbackului format cu ocazia interactionarii cu reprezentantii societatilor de asigurare  din Romania, fie ca sunt Departamente Call Center, Departamente de Daune, consideram foarte important in alegerea Asiguratorului, urmatoarele criterii ce trebuiesc luate in calcul si anume :

  • Timpul de raspuns  la o eventuala solicitare a Dvs.
  • Maniera in care este rezolvata solicitarea Dvs.
  • Timpul in care este efectuata plata despagubirilor in eventualitatea unei daune.

Odata ce ati ales societatea de asigurari ce va va reprezenta, cu acordul Dvs, consultantul nostru  va prelua o serie de informatii din polita Dvs de asigurare, in vederea configurarii unui formular de gestiune a datelor. Rolul acestui formular de gestiune a datelor, este de a monitoriza contul Dvs de asigurare si de a transmite informatii utile catre Dvs in eventualitatea in care le solicitati ca urmare a implicarii intr-un eveniment rutier.

In caz de dauna, ne puteti contacta pe adresa de e-mail claims@efficientservices.ro si sa ne solicitati a va transmite detaliile ce va sunt necesare in vederea avizarii daunei  sau sa ne solicitati avizarea daunei pentru Dvs si stabilirea locului in care se va efectua constatarea.

Serviciile de consultanta va sunt oferite fara costuri.

LOGISTICA  SI  REPREZENTARE

Cunoastem faptul ca majoritatea dintre Dvs sunteti foarte ocupati si timpul este foarte pretios , motiv pentru care ne-am gandit a include printre serviciile prestate de catre personalul nostru si servicii de Logistica si Reprezentare. In aceasta situatie, am constituit un departament specializat pe probleme de Logistica si Reprezentare, departament care preia sau emite documentatie in numele Dvs si o inainteaza catre terti, fie ca sunt persoane fizice, persoane juridice sau institutii ale Statului Roman. Departamentul de Logistica si Reprezentare are rolul de a indeplini orice  tip de formalitate oficiala legata de segmentul auto  pe care un proprietar de autovehicul ar trebui sa o efectueze.

Reprezentare daune auto.

In ceea ce priveste eventualele avarii pe care autovehiculul Dvs le-ar putea prezenta ca urmare a implicarii intr-un eveniment rutier sau ca urmare a unui factor extern , independent de evenimente rutiere cum ar fi calamitatile naturale, acte de vandalism ,etc. responsabilitatea reprezentarii in fata tertilor, cade in sarcina Departamentului Efficient Services Claims, care dispune de o echipa specializata in daune auto , echipa a carei experienta va satisface si pe cei mai exigenti dintre Dvs.(Se aplica termeni si conditii)

In cazul in care sunteti implicat intr-un eveniment rutier, este necesara parcurgerea urmatoarelor etape  in vederea reparatiei autovehiculului Dvs, etape in care va insotim in permanenta sau  le parcurgem in locul Dvs. Descriem mai jos procesul efectiv de solutionare a daunei.

  • Preavizarea daunei - prin intermediul liniei de urgenta, stabiliti contactul cu unul dintre consultantii nostri care va transmite catre Dvs , toate informatiile de care aveti nevoie in vederea demararii procesului de reparatie a autovehiculului.
  • Recovery – este serviciul de transport pe care  Efficient Services Claims, il pune la dispozitia clientilor sai , in vederea recuperarii si transportarii autovehiculului avariat de la locul evenimentului catre Service sau catre un punct de constatare. Acest serviciu este destinat autovehiculelor nedeplasabile prin natura avariilor suferite.
  • Avizarea daunei la Asigurator, are loc de indata ce ati fost implicat intr-un eveniment rutier. Odata cu avizarea daunei este efectuata  programarea constatarii precum si stabilit locul in care constatarea se va efectua.
  • Urmatorul pas este constatarea daunelor evidente ale autovehiculului de catre reprezentantul societatii de asigurare si emiterea notei de constatare in care Asiguratorul propune solutiile de reparatie. Aceasta constatare are loc la punctul de constatare al Asiguratorului sau la Service in cazul autovehiculelor nedeplasabile.
  • Dupa emiterea notei de constatare de catre Asigurator, autovehiculul este verificat suplimentar de catre personalul service-ului , unde sunt completate eventualele elemente ce au fost omise la momentul constatarii de catre reprezentantul Asiguratorului  si sunt propuse catre Asigurator solutiile optime pentru reparatie. De indata ce este primita reconstatarea de la Asigurator, sunt analizate solutiile propuse de catre asigurator si sunt comunicate catre Dvs . In cazul in care sunteti de acord cu solutiile pe care asiguratorul le propune, atunci se emite devizul estimativ de calcul pentru reparatie si este transmis catre Asigurator in vederea primirii acceptului de introducere in reparatie conform deviz estimativ de calcul. Exista situatii in care valoarea devizului estimativ de calcul este mai mare decat suma asigurata a autovehiculului sau decat valoarea maxima de despagubire , iar in aceasta situatie autovehiculul nu se repara. In aceasta situatie Asiguratorul propune catre Dvs cuantumul despagubirii. Vom analiza aceasta propunere a Asiguratorului si vom  confirma daca suma propusa este cea corecta .
  • In cazul in care devizul estimativ de calcul pentru reparatie nu depaseste valoarea maxima pentru despagubire sau suma asigurata a autovehiculului si a fost primit acceptul asiguratorului pentru introducerea in reparatie, se demareaza procesul efectiv de reparatie a autovehiculului. Pe toata durata reparatiei, autovehiculul Dvs este monitorizat si va este comunicat stadiul lucrarii precum si timpul estimat pentru finalizarea lucrarii.
  • Odata finalizata reparatia, autovehiculului ii sunt efectuate ultimele verificari , este igienizat si este predat catre Dvs. Odata cu predarea catre Dvs a autovehiculului , este emisa factura pentru reparatie conform deviz Audatex.
  • Depunerea documentelor aferente dosarului de dauna deschis pentru  reparatia autovehiculului Dvs, este urmatorul pas necesar in vederea despagubirii daunelor de catre Asigurator. Acest lucru se efectueaza la sediul Asiguratorului unde sunt efectuate fotografii ale autovehiculului dupa reparatie .
  • Dupa plata facturilor de catre asigurator, dosarul este inchis si arhivat in vederea construirii istoricului de daune. Acest istoric de daune este prezentat decat catre Dvs si nu este transmis decat la solicitarea scrisa a Dvs.

*In vederea reprezentarii Dvs in fata Asiguratorilor si a stabilirii solutiilor optime , se aplica termeni si conditii .

**Serviciile de Logistica si reprezentare au caracter oneros si se efectueaza doar pe baza de imputernicire sau procura notariala in vederea reprezentarii.